Gyógyszertári elsősegély informatikai eszközökhöz

A Pharma Cloud ügyfélszolgálatára érkező bejelentések között nagyobb számban fordulnak elő olyan típusúak, melyek a gyógyszertári informatikai infrastruktúra működésével, vagy egy másik szolgáltatóval kapcsolatos témákról szólnak. Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre a lehető leggyorsabban megkaphassák a patikák a választ, cikkünkben összegyűjtöttük a legáltalánosabbakat és azok lehetséges megoldásait.

 Cikktörzs

A központi cikktörzzsel kapcsolatos bejelentések, kérdések (pld. új cikk felvitele, TB árváltozással kapcsolatos kérdés stb.) minél gyorsabb megválaszolására létrehoztunk egy erre dedikált e-mail címet. Javasoljuk, hogy a cikktorzs@pharmacloud.hu címre küldjék el nekünk a témával kapcsolatos bejelentéseiket, kérdéseiket. Kérjük, az e-mailben minden esetben tüntessék fel az érintett cikk/cikkek nevét, kiszerelését, esetleg EAN (vonalkód) és VTSZ (vámtarifa szám) kódját.

Modemcsere

Amennyiben szolgáltatói internetkimaradás nyomán a szolgáltató javaslatot tett a patika számára a modem cseréjére, akkor a gyógyszertárnak érdemes ezt az információt mielőbb jeleznie ügyfélszolgálatunk felé. Fontos, hogy rendszergazdai szolgáltatóként ismerjük a modem cseréjének időpontját, mert előfordulhat, hogy helyszíni vagy távoli szerviztechnikai segítséget kell nyújtanunk annak érdekében, hogy a modemcserét követően zökkenőmentesen folytatódhasson a munka. Ennek az időpontnak az ismeretében tervezetten rendelkezésre áll a szerviz.

Pénztárgéppel kapcsolatos probléma

Pénztárgéppel kapcsolatos probléma esetén első lépésben ellenőrizzék a pénztárgép tetején található világító LED-ek állapotát. Normál esetben egy zöld vagy kék színű LED- világít. Ez jelzi, hogy a nyomtató üzemkész. Amennyiben egyszerre több LED világít, vagy villog, érdemes ellenőrizni a papírszalagot, hogy megfelelően a helyén van-e, esetleg nincs-e elakadás. Próbálkozhatunk a papírszalag cseréjével is. Ha a probléma ezek után is fennáll, abban az esetben kérjük, jelezzék azt ügyfélszolgálati munkatársaink felé.

Nagykereskedői számla

Amennyiben nem érkezik be a nagykereskedői számla a szoftverbe, kérjük, jelezzék ezt ügyfélszolgálatunkon. Az ügyélszolgálatunkra tett bejelentés előtt érdemes egyeztetni a beszállítóval, megtörtént-e már a számla kiállítása és feltöltése. A bejelentéskor kérjük, adják meg a hiányzó számla számát, amennyiben ez az információ elérhető a szállítótól.

Nyomtatóprobléma

A nyomtatóval kapcsolatos probléma esetén első lépésben kérjük, ellenőrizzék, hogy a nyomtatóban nem gyűrődött-e be papír, esetleg a nyomtató ki- majd újra bekapcsolásával is érdemes megpróbálkozni. Amennyiben ezt követően sem indul el a nyomtatás, jelezzék azt ügyfélszolgálatunkon.

Szünetmentes tápegység

A szünetmentes tápegységgel kapcsolatos problémát a táp folyamatos sípolása jelezheti. Amennyiben ezt tapasztalja, első lépésben kapcsolja ki a tápegységre kapcsolt számítógépet, ezt követően pedig kapcsolja ki, és húzza ki a fali csatlakozóból magát a szünetmentes tápegységet. Várjon 2-3 percet, majd csatlakoztassa újra a szünetmentest a fali aljzatba, és kapcsolja be azt, végül indítsa el újra a számítógépet. Amennyiben ez nem hozott megoldást, ismételje meg ugyanezt a folyamatot úgy, hogy a szünetmentes újraindítása előtt azt egy másik fali aljzatba helyezi át. Amennyiben továbbra is sípol, kérjük, jelezze a hibát ügyfélszolgálatunk felé.

EESZT

Abban az esetben, amennyiben az EESZT Ágazati Portálon lévő Vmátrix felület kezelésében, illetőleg a portálra való belépéshez szükséges eSzemélyi kliens aktiválásában, vagy a mobil token regisztrációjának pontos menetében igényelnek segítséget, abban az esetben az illetékes EESZT ügyfélszolgálata tud segítséget nyújtani. Azt követően, amennyiben a felhasználók szoftverben történő beállításához igényelnek segítséget, keressék ügyfélszolgálatunkat, ahol mindig készséggel állnak rendelkezésükre.