Hogyan értesül a patika a sürgős információkról?

Megszakadt internetkapcsolat, nem elérhető EESZT szerver, vagy sürgős NEAK-tájékoztatás. Több külső esemény befolyásolhatja a patikai szoftverben végzett napi munkát, ezekről a váratlan történésekről pedig, mivel a működést befolyásoló fontos tényezők, azonnal értesülniük kell a patikáknak. Cikkünkben bemutatjuk, a Pharma Cloud hogyan értesíti a kiemelt fontosságú eseményekről daxa™ és QB-Pharma szoftvereket használó partnereit.   

Előfordulhat, hogy a patika megszokott napi ritmusát kisebb vagy nagyobb váratlan esemény zökkenti ki. Lehet ez egy áramszünet, egy internet-kimaradás, vagy esetleg egy harmadik fél oldalán keletkező kapcsolati hiba. Ilyenkor a legfontosabb, hogy a patikában dolgozók a lehető legrövidebb idő alatt információhoz jussanak arról, mi okozza a problémát, és az mikor kerül elhárításra.

A patikai szoftverekben való munka során ilyen elakadások sok esetben olyankor fordulnak elő, amikor egy harmadik fél külső szerveréhez kell kapcsolódni, és az bizonyos okokból épp nem válaszol, vagy egyéb zavar keletkezett annak megszokott üzemében, esetleg egy kiemelt fontosságú információt kell azonnal eljuttatni az expediáló kollégáknak.

Kiemelt szempont a Pharma Cloudnál, hogy Önök, akik szoftvereinket használják, az ilyen váratlan problémákról azonnal tájékoztatást kapjanak, vagy a sürgős információhoz mielőbb hozzáférjenek. Ennek érdekében alakítottunk ki, és működtetünk mindkét patikai programunkhoz két kommunikációs platformot az azonnali, rövid üzenetek patikák számára történő átadására: a daxa™-hoz az RSS, a QB-Pharmához pedig a Notify felületét. A sürgős, azonnali értesítéseket e két beépített csatornán keresztül juttatjuk el a patikákba.

 daxa™ és az RSS

A daxa™ szoftverünk esetében, amikor ilyen kiemelt fontosságú tájékoztatást küldünk, a patikában lévő minden munkaállomás monitorján felugrik egy üzenetpanel a képernyő közepén, amelyben azonnal olvasható a küldött információ. Az üzenet a felugró panel jobb felső sarkában látható kis x-el bezárható.

Fontos információ, hogy a panel bezárását követően az üzenet az adott munkaállomáson nem lesz többé olvasható, ezért a kis panel bezárása előtt mindenképpen érdemes elolvasni az abban lévő tájékoztatást.

Az alábbi képen látható egy példaüzenet daxa™ program használata közben való megjelenése.

RSS üzenet a daxa™ programban

QB-Pharma és a Notify

A QB-Pharma szoftver esetében a Notify üzenetküldő platformon keresztül küldött sürgős tájékoztatás az előzőhöz hasonlóan, szintén a patikában lévő összes számítógépen megjelenik. A QB-Pharma program esetében a jobb alsó sarokban. Ezt az alábbi példaüzenetben láthatják:

Ahogy az a mintapéldán is látható, megesik, hogy terjedelmi korlátok okán az üzenet teljes szövege nem olvasható. A felugró panelre kattintva megnyílik a teljes szöveges tartalom, a következő ábra szerinti módon:

A QB-Pharma szoftverbe beküldött üzenetek a panel bezárását követően, később újra elolvashatók. Az üzenetek megtalálhatók a szoftveren belül, a felső menüsorban lévő Információk menüpont alatt.

Mindkét szoftver esetében javasolt az ilyen módon beküldött üzeneteket minden esetben azonnal elolvasni, mert ezek a tájékoztatások a patika működését befolyásoló eseményekről szólnak.

 

Telefonközpont is segíti a gyors információhoz jutást

És egy újdonság: 2023. február 1-től az ilyen kiemelt fontosságú, sürgős tájékoztatások, gyógyszertárakat érintő váratlan események esetén (pld. központi EESZT belépési hiba stb.) ügyfélszolgálati telefonszámunkat tárcsázva (06-1-436-9931) egy hangüzenetet is hallhatnak majd, amelyben ügyfélszolgálati kollégáink kapcsolása előtt már azonnali tájékoztatást hallhatnak majd egy-egy aktuálisan fennálló eseményről.